Tystnaden bryts

Shit, va länge sen det var jag skrev nåt. Lite writers block blandat med trötthet antar jag. Ber om ursäkt till mina  stammisar :-). Jobbade två dar förra veckan och ska jobba 2 veckor framåt nu. Sen kanske, kanske det blir fulltidsvikariat fram till årets slut! Hör ni hur mäktigt det låter!? Fulltidsjobb, det är ju livets Heliga Graal. Det är en på jobbet som kanske ska sluta, men han har inte bestämt sig än. Om han slutar så tar jag hans plats och då blir det äntligen lite rullning på ekonomin! Om han inte slutar så har jag ändå första tjing när det behövs extra folk plus att jag jobbar där hela sommaren. Allt går förresten finfint på jobbet numera, jobbar 07-15 och det funkar kanon. Speciellt nu när det är riktigt varmt när man slutar, så man hinner känna på solskenet innan det blir mörkt och svalt igen.

Helgen spenderades i Tranås, och den var sjukt grym. Lite bakgrundshistoria; jag lärde känna en tranåsbo över nätet och sen dess har vi träffats några gånger i 'verkliga livet'. Varje gång man åker dit så lär man känna nya människor, så jag har jobbat ihop ett rejält kompisgäng där uppe..
    Grymt väder hela helgen, satt t.ex. hela söndagsförmiddagen på balkongen (lite bakfull, men inte så farligt) och stornjöt av värmen. Jag längtar redan tillbaka. Får bli en ny tur upp innan sommaren!

Kommentarer
Postat av: kaninen

de LÄR det bli kan ja säga

2008-05-28 @ 21:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0